Ahad, 27 November 2011

HIJRAH....

Assalamualaikum...

 aku menunaikan janji aku untuk membuat entry tentang  SALAM MAAL HIRAH 1433H....   salam maal hijrah adalah  salam menyambunt kedatangan  tahun baru islam iaitu 1 muharram... ape yang kita tau tentang hijrah? adekah penhijrahan kita dari satu tempat ke satu tempat?   atau penhijrahan dari buruk ke baik? ape tu it pandagan korang sendiri..

 bagi aku.. hijrah ade lah satu perubahan yang kita lakukan demi menambah, membaiki, merubah, atau apa sahaja .. dari yang x baik kepada yang lebih baik, satu penghijrahan yang dilakukan setelah menyedari tentang kekilafan diri dan brubah yang lebih baik...  dan pada tahun baru juga lah kita selalunya akan menanam azam baru untuk di tunaikan pda tahun baru... ehehhe tp aku? azam tahun lps ade yag masih x tertunai.. maknanya aku gagal untuk menunaikanya.. so aku kene lebih berusaha untuk langsaikan hutang azam tahun lepas di campur dengan azam tahun baru.... apa yang aku azam kan untuk tahun ini biar lah menjadi rahsia aku.. hehehe kalau dh tercapai nanti akan ku kongsikan dengan korang semua.

kita kene ingat lima perkara sebelum lima perkara

MUDA SEBELUM TUA

KAYA SEBELUM MISKIN

LAPANG SEBELUM SEMPIT

SIHAT SEBELUM SAKIT

HIDUP SEBELUM MATI



 p/s smoga kita sama2   memperbaiki diri sebelum lima perkara berlaku...




2 ulasan: